JULHO 2017


01


Título:
Manual de gestión para la agencia de publicidad
Autor: Ignasi Ferrer Lorenzo, Pablo Medina Aguerrebere
Cota: 659.1/26

 


“Qué es lo que diferencia a un publicitario de un empresario de la publicidad? ¿Por qué son tan pocas las agencias que logran sobrevivir durante varios años? Este libro responde a estas y otras muchas preguntas y explica la importancia de los conceptos económicos (finanzas, modelos de rentabilidad, etc.) y de management (dirección de proyectos, gestión del talento, etc.) en el buen funcionamiento de una agencia de publicidad.

 

 


02


Título:
Strategy for tourism
Autor: John Tribe
Cota: 338.48/358

 


Fully revised and updated, Strategy for Tourism 2nd edition contains: Revised cases studies, updated data (especially in the areas of the external environment) and new references This bestselling text uses an international focus to explain strategic management, analysis and implementation specifically in the tourism industry.

 

 

 03

 

Título: Strategic brand management
Autor: Richard Rosenbaum-Elliott, Larry Percy, Simon Pervan
Cota: 659.126/19


Strategic Brand Management, Third Edition uniquely analyses the social and cultural aspects of brand strategy and its influence on consumer perceptions around the world. Written by experts in the field, it is designed to ensure students are confident in analysing traditional ideas of brand equity and positioning and are able to understand the emotional and cultural connections brands create and employ.


04


Título:
English for tourism and hospitality : in higher education studies : teacher’s book
Autor: Hans Mol
Cota: 811.111/65

 


“English for Tourism and Hospitality is a skills-based course designed specifically for students of tourism and hospitality who are about to enter English-medium tertiary level studies. It provides carefully graded practice and progression in the key academic skills that all students need, such as listening to lectures and speaking in seminars. It also equips students with the specialist language they need to participate successfully within a tourism and hospitality faculty.

 

05


Título:
Estudo de impacto económico e mediático do carnaval de Torres Vedras
Autor: Francisco Dias, Dulcineia Ramos, Rui Martins e Uriel Oliveira
Cota: 330/73

 




O estudo agora apresentado e desenvolvido pelo GITUR (Grupo de Investigação em Turismo) do Instituto Politécnico de Leiria (…) será certamente uma referência para a promoção e divulgação do evento e irá servir também para futuros estudos relacionados com o Carnaval de Torres Vedras. Esta investigação (…) torna assim possível uma análise ao evento tendo como base estudos concretos e atuais.

 

07


Título:
Turismo, direito e democracia

Autor: Virgílio Machado
Cota: 338.48/360


Nenhum Direito faz sentido se ele não conseguir ser o melhor instrumento para realização de mais Justiça. Esse, também, é o fundamento essencial do Direito do Turismo. Princípios, normas, realidades jurídicas no Direito do Turismo partilham do desafio funcional e sistémico de constituírem um instrumento, também, para a melhoria, o progresso, o desenvolvimento dos povos.

 

 

 

06
Título:
Segurança alimentar : higiene e conservação de alimentos pelo frio
Autor: Victor Monteiro
Cota: 664/98

 

Com esta obra pretende-se atualizar e solidificar o conhecimento de profissionais e estudantes de Cozinha, Mesa e Bar sensibilizando-os para as novas tecnologias incorporadas nos equipamentos de frio, a sua utilização racional, na perspetiva da eficiência energética e na minimização dos custos de manutenção, e também de amadores responsáveis pela confeção de refeições no agregado familiar.