Biblioteca do Campus 4 (ESTM)

Sugestões de leitura da Biblioteca Campus 4 (ESTM) – setembro 2017

Se não conseguir visualizar corretamente o conteúdo, clique aqui.

 

Ver mais

Novidades bibliográficas – Biblioteca Campus 4 (ESTM)

JULHO 2017


01


Título:
Manual de gestión para la agencia de publicidad
Autor: Ignasi Ferrer Lorenzo, Pablo Medina Aguerrebere
Cota: 659.1/26

 


“Qué es lo que diferencia a un publicitario de un empresario de la publicidad? ¿Por qué son tan pocas las agencias que logran sobrevivir durante varios años? Este libro responde a estas y otras muchas preguntas y explica la importancia de los conceptos económicos (finanzas, modelos de rentabilidad, etc.) y de management (dirección de proyectos, gestión del talento, etc.) en el buen funcionamiento de una agencia de publicidad.

 

 


02


Título:
Strategy for tourism
Autor: John Tribe
Cota: 338.48/358

 


Fully revised and updated, Strategy for Tourism 2nd edition contains: Revised cases studies, updated data (especially in the areas of the external environment) and new references This bestselling text uses an international focus to explain strategic management, analysis and implementation specifically in the tourism industry.

 

 

 03

 

Título: Strategic brand management
Autor: Richard Rosenbaum-Elliott, Larry Percy, Simon Pervan
Cota: 659.126/19


Strategic Brand Management, Third Edition uniquely analyses the social and cultural aspects of brand strategy and its influence on consumer perceptions around the world. Written by experts in the field, it is designed to ensure students are confident in analysing traditional ideas of brand equity and positioning and are able to understand the emotional and cultural connections brands create and employ.


04


Título:
English for tourism and hospitality : in higher education studies : teacher’s book
Autor: Hans Mol
Cota: 811.111/65

 


“English for Tourism and Hospitality is a skills-based course designed specifically for students of tourism and hospitality who are about to enter English-medium tertiary level studies. It provides carefully graded practice and progression in the key academic skills that all students need, such as listening to lectures and speaking in seminars. It also equips students with the specialist language they need to participate successfully within a tourism and hospitality faculty.

 

05


Título:
Estudo de impacto económico e mediático do carnaval de Torres Vedras
Autor: Francisco Dias, Dulcineia Ramos, Rui Martins e Uriel Oliveira
Cota: 330/73

 




O estudo agora apresentado e desenvolvido pelo GITUR (Grupo de Investigação em Turismo) do Instituto Politécnico de Leiria (…) será certamente uma referência para a promoção e divulgação do evento e irá servir também para futuros estudos relacionados com o Carnaval de Torres Vedras. Esta investigação (…) torna assim possível uma análise ao evento tendo como base estudos concretos e atuais.

 

07


Título:
Turismo, direito e democracia

Autor: Virgílio Machado
Cota: 338.48/360


Nenhum Direito faz sentido se ele não conseguir ser o melhor instrumento para realização de mais Justiça. Esse, também, é o fundamento essencial do Direito do Turismo. Princípios, normas, realidades jurídicas no Direito do Turismo partilham do desafio funcional e sistémico de constituírem um instrumento, também, para a melhoria, o progresso, o desenvolvimento dos povos.

 

 

 

06
Título:
Segurança alimentar : higiene e conservação de alimentos pelo frio
Autor: Victor Monteiro
Cota: 664/98

 

Com esta obra pretende-se atualizar e solidificar o conhecimento de profissionais e estudantes de Cozinha, Mesa e Bar sensibilizando-os para as novas tecnologias incorporadas nos equipamentos de frio, a sua utilização racional, na perspetiva da eficiência energética e na minimização dos custos de manutenção, e também de amadores responsáveis pela confeção de refeições no agregado familiar.

 

 

Ver mais

Sugestões de leitura da Biblioteca do Campus 4 (ESTM) – julho 2017

Se não conseguir visualizar corretamente o conteúdo, clique aqui.

Ver mais

Seminário Redes e Enredos

 

Cartaz_2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nos dia dias 4 e 5 de julho de 2017 realizou-se a 2ª edição do Seminário Redes e Enredos – Com(s)Ciência, em parceria com a Rede de Bibliotecas Escolares (RBE), a Escola Secundária de Peniche, o CFAE-Centro-Oeste, a Escola Superior de Turismo e Tecnologia do Mar-ESTM e as Bibliotecas do Instituto Politécnico de Leiria. 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ver mais

Novidades bibliográficas – Biblioteca Campus 4 (ESTM)

JUNHO 2017

 

 

Marcas

 

 

Título: Gestão de marcas: uma abordagem empreendedora para as PME vencerem em mercados globais

 Autor: Victor Tavares

Cota: 659.126/16

 

O livro mais completo, atualizado e aplicado sobre a gestão da marca em PME. Este livro visa dar um contributo, de uma forma pioneira e com rigor metodológico, para o conhecimento sobre como e porque se poderão construir marcas de sucesso em PME numa envolvente tão complexa e dinâmica.

 dynamic

 

Título: Dynamic identities : how to create a living brand

 Autor: Irene van Nes

 Cota: 659.126/17

The visual book looks into design systems for brand identities that produces identities that are alive, meaning that they can change, generate new versions based on external data. The books offers a systematic process of creating brand identities that are alive and gives the reader a wealth of examples of international identities that were built on the discussed systems.

 packaging  

Título: Packaging design : successful product branding from concept to shelf

Autor: Marianne R. Klimchuk, Sandra A. Krasovec

Cota: 659.126/18

Now in full-color throughout, Packaging Design, Second Edition has been fully updated to secure its place as the most comprehensive resource of professional information for creating packaging designs that serve as the marketing vehicles for consumer products.

 retail

 

Título: Retail product management : buying and merchandising

 Autor: Rosemary Varley

 Cota: 658.7/11

Retailers must be primed to face increasingly difficult trading conditions thanks to the rise of the internet, increasingly better informed consumers, technological advances and an often competitive environment. This established textbook, now in its third edition, helps to provide students with the necessary skills to understand and tackle these challenges.
 marketing  

Título: Marketing management

Autor: Philip T. Kotler, Kevin Lane Keller

Cota: 658.8/223

The world of marketing is changing everyday–and in order for students to have a competittive advantage, they need a textbook that reflects the best  of today’s marketing theory and practices. Marketing Management is the gold standard marketing text because its content and organization consistently reflect the latest changes in today’s marketing theory and practice.
 the menagers  

Título: The manager’s guide to distribution channels

Autor: Linda Gorchels, Edward Marien, Chuck West

Cota: 658.8/224

Channel management has become one of the most important components of a firm’s competitive strategy, with mistakes often costing companies millions–and channel managers their careers. The Manager’s Guide to Distribution Channels provides managers and decision makers with proven tools and go-to-market strategies for refining channel strategies and managing distribution relationships.
 Marketing-3-0  

Título: Marketing 3.0 : do produto e do consumidor até ao espírito humano

Autor: Philip Kotler, Hermawan Kartajaya e Iwan Setiwan

Cota: 658.8/225

Esta é uma obra crucial para compreender as modernas tendências dos consumidores e de que forma as empresas têm de se lhes adaptar. Marketing 3.0 surge como uma rotura com os antigos modelos. Indo além das abordagens baseadas no produto (Marketing 1.0) e no consumidor (Marketing 2.0), esta obra adopta uma nova perspectiva, mais abrangente, que encara os consumidores como pessoas multidimensionais, com valores enraizados e, até, como potenciais colaboradores.
 marketing hospitality  

Título: Marketing for hospitality and tourism

Autor: Philip T. Kotler, John T. Bowen, James Makens, Seyhmus Baloglu

Cota: 658.8:338.48/37

Taking an integrative approach, this highly visual, four-color book discusses hospitality marketing from a team perspective, examining each hospitality department and its role in the marketing mechanism. These best-selling authors are known as leading marketing educators and their book, a global phenomenon, is the leading resource on hospitality and tourism marketing.
 hotels  

Título: Hotels & catering : book 1

Autor: Virginia Evans, Jenny Dooley, Veronica Garza

Cota: 811.111/63

Career Paths English: Hotels and Catering is a new educational resource for hospitality professionals who want to improve their English communication skills in a work environment. Incorporating career-specific vocabulary and contexts, each unit offers step-by-step instruction that immerses students in the four key language components: reading, listening, speaking, and writing.
 Tourism1  

Título: Tourism : book 1

Autor: Virginia Evans, Jenny Dooley, Veronica Garza

Cota: 811.111/64

Career Paths Tourism is a new educational resource for tourism professionals who want to improve their English communication skills in a work environment. Incorporating career-specific vocabulary and contexts, each unit offers step-by-step instruction that immerses students in the four key language components: reading, listening, speaking and writing.
Ver mais

Sugestões de leitura da Biblioteca do Campus 4 (ESTM) – junho 2017

Se não conseguir visualizar corretamente o conteúdo, clique aqui .

 

Ver mais

Novidades bibliográficas – Biblioteca Campus 4 (ESTM)

MAIO 2017


01


Título:
Manual prático de gestão e controlo de alimentos e bebidas

 Autor: Fernando Brito

Cota: 640.4/53


Este pequeno manual prático pretende, de uma forma despretensiosa fazer uma abordagem simples à Gestão de Alimentos e Bebidas. Aborda essencialmente a parte prática do tema, podendo ser mais uma pequena ajuda prática para aqueles que gerem ou exploram estabelecimentos de restauração e bebidas, tais como; bares, restaurantes, cafés, discotecas ou outros.

 02


Título:
Logo design love : guide to creating iconic brand identities

 Autor: David Airey

Cota: 659.126/15

 


“Completely updated and expanded, the second edition of David Airey’s Logo Design Love contains more of just about everything that made the first edition so great: more case studies, more sketches, more logos, more tips for working with clients, more insider stories, and more practical information for getting the job and getting it done right. In Logo Design Love, David shows you how to develop an iconic brand identity from start to finish, (…)

 03


Título:
The non-designer’s design book

Autor: Robin Williams

Cota: 7/72


Now in its fourth edition, The Non-Designer’s Design Book offers even more practical design advice, including a new chapter on the fundamentals of typography, more quizzes and exercises to train your Designer Eye, updated projects for you to try, and new visual and typographic examples to inspire your creativity.

 04


Título:
Graphic design : the new basics

 Autor: Ellen Lupton, Jennifer Cole Phillips

Cota: 7/73

 


The revised and updated edition (…) include 16 additional pages, featuring new examples of student and professional work throughout the book, new chapters on Visualizing Data, Typography, Modes of Representation, and Gestalt Principles, as well as additional material for the chapters on Color, Herarchy, and Grids and expanded didactic material throughout.

 05


Título:
Marketing Relacional : como transformar a fidelização de clientes numa vantagem competitiva

 Autor: Alzira Marques

Cota: 658.8/221

 


O livro adota uma abordagem simultaneamente didática e objetiva que o torna obrigatório para um amplo leque de utilizadores, (…). Os estudos de caso propostos ilustram bem o âmbito, a importância e os resultados suscetíveis de serem alcançados quando a empresa abandona uma abordagem transacional com os seus clientes e passa a adotar uma estratégia relacional.

 06

 
Título: Relationship marketing : creating stakeholder value

 Autor: Martin Christopher, Adrian Payne, David Ballantyne

Cota: 658.8/222

 


Relationship Marketing: Creating Stakeholder Value extends the analysis of the change in the marketing rationale from a crude concern for increased market share to a strategy aimed at creating long-term profitable relationships with targeted customers. Offering a cutting edge vision of relationship marketing, Relationship Marketing: Creating Stakeholder Value is a seminal text for all students and managers in the field.

 07


Título:
Crises de ameaças a oportunidades : gestão estratégica de comunicação de crises

Autor: Coord. António Marques Mendes e Francisco Costa Pereira

Cota: 658/214

 


A presente obra, (…)  junta numa só publicação os contributos de vários especialistas que se têm vindo a debruçar sobre estas matérias. Depois de na primeira parte apresentar uma visão enquadradora sobre a gestão da comunicação de crises, apresenta, na segunda parte, diversos casos práticos (Coca-Cola Bélgica, Entre-os-Rios Portugal, etc.) que contemplam cronologias sobre os acontecimentos, análise das circunstâncias e reflexões sobre os desenvolvimentos verificados.

 08


Título:
Into the wild

Autor: Jon Krakauer

Cota: 82-992/7

 


Jon Krakauer’s Into the Wild examines true story of Chris McCandless, a young man, who in 1992 walked deep into the Alaskan wilderness and whose SOS note and emaciated corpse were found four months later, internationally bestselling author Jon Krakauer explores the obsession which leads some people to explore the outer limits of self, leave civilization behind and seek enlightenment through solitude and contact with nature.

 09


Título:
Absolute stationery design : and integrated identity graphics

 Autor: Sandu Cultural Media

Cota: 659.1/25

 


For most companies, there are many opportunities to reinforce their brand from business cards and letterhead, to websites, applications and promotional material. While the design of these artifacts of branding usually merit focused volumes of their own, the projects presented in Absolute Stationery Design represent campaigns that are so strong and cohesive that none of the individual parts need be removed.

 10

 
Título: Marine microbiology : ecology and applications

 Autor: Colin Munn

Cota: 574.5/25

 


Marine Microbiology brings together microbial biology and ecology to create an integrated approach that addresses environmental management, human health, and economic concerns. The Second Edition takes into account many new discoveries in the field (…)

Ver mais

Sugestões de leitura da Biblioteca do Campus 4 (ESTM) – maio 2017

Se não conseguir visualizar corretamente o conteúdo clique aqui

 

Ver mais

Novidades bibliográficas da Biblioteca do Campus 4 – ESTM

Abril 2017


Gestão_Orçamental

 

Título: Gestão orçamental

 Autor: Henrique Reis, Jorge Rodrigues

Cota: 658.1/25

 

A complexidade do mundo dos negócios, hoje, mais do que nunca, exige eficiência no consumo dos recursos e eficácia na escolha dos objetivos de uma organização. Se cada uma das funções em que a organização se segrega cumprir com zelo aquilo que delas se espera, então a gestão dessa organização segue no sentido de se obter um bom desempenho. 

 02

 

Título: Contabilidade de Gestão : estratégia de custos e resultados : Casos Práticos Vol. I

Autor: Domingos Ferreira, Carlos Caldeira, João Vieira, Célia Vicente, João Asseiceiro

 Cota: 657.05/30

 

A Contabilidade de Gestão é um instrumento de informação para os gestores e decisores empresariais. (…)Contabilidade de Gestão: Estratégia de Custos e de Resultados tem a preocupação de ser um livro atual sobre contabilidade de gestão e informação para a decisão, baseado nos princípios e nas práticas seguidas pelas empresas de referência e mais competitivas a nível global.

 03

 

Título: Prática de contabilidade analítica e de gestão

 Autor: Carlos Nabais, Francisco Nabais

Cota: 657.4/60

 

A Contabilidade Analítica e de Gestão é uma ferramenta importante no apuramento dos gastos e dos resultados por produtos, departamentos e centros de gastos, no estabelecimento dos preços dos produtos e dos serviços, assim como no controlo de gestão. Esta obra, (…) pretende ser mais uma fonte de informações para todos aqueles que estudam a atividade empresarial e atuam nela de modo a avaliar o seu desempenho.

 04

 

Título: Introdução à gestão de animação turística

 Autor: Paulo Almeida, Sérgio Araújo

 Cota: 338.48/356

 

Trabalhar em animação é essencialmente comunicar, recuperar, preservar e apresentar de forma simples e adaptada, permitindo que todos, independentemente das suas características, possam participar e aprender com prazer, fazendo destas participações experiências inesquecíveis.

 05

 

Título: Planeamento e desenvolvimento turístico

 Autor: coord. Francisco Silva, Jorge Umbelino

Cota: 338.48/357

 

A afirmação do turismo como setor estruturante para a economia, sociedade e território é atualmente um valor incontestável, o que sustenta a necessidade de reforçar a atenção em torno do planeamento e do ordenamento turístico. Essa necessidade é ainda mais sentida quando se projeta a realidade portuguesa na sua aplicação, transformando esta obra coletiva numa verdadeira oportunidade.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ver mais

Exposição “Terminal 17” – Biblioteca Campus 4 (ESTM)

A exposição “TERMINAL 17” irá decorrer de 19 a 21 de abril na sala de leitura da Biblioteca C4 (ESTM) e integra-se no Dia do Marketing (ESTM), 19 de Abril.

Esta exposição representa o resultado de um trabalho levado a cabo pelos alunos do 3º ano do curso de Marketing Turístico (MT), no âmbito da unidade curricular de Gestão de Marcas

PosterT17

Ver mais